Garancija
pet godina, kako to lepo zvuči!! Sve što vam se pokvari popravlja ovlašćeni
servis bez para. Skoro neodoljiva ponuda da nema stvarnosti koja se skoro uvek
razlikuje od idealnog sveta snova.
Kupila sam pre
nekoliko dana ugradnu stakleno-keramičku
ploču “Gorenje”. Lepo se uklopila u novu kuhinju, sve izgleda savršeno. Danima čekam
da izađe majstor iz kuće i prestane da mi pravi kuhinju na licu mesta i od kuće
stolarsku radionicu. Konačno došao i taj dan, majstor skoro završio, ostale još
neke sitnice ali za to će sledeće nedelje da svrati. Posle dve nedelje
testerisanja i bušenja srećni smo da mu samo vidimo leđa i ne pitamo kad će
doći i da li će da završi što je počeo. Otišao dakle on, došlo vreme da se
uključi nova ploča za kuvanje. Ja nasla jagode da pravim pekmez, operam, stavim
u emajliranu šerpu, šerpu na novu ploču i uključim na trojku. Vidim nikako da
provri, uhvatim se za šerpu i primetime da se zalepila za ploču. Odmah isključim
struju, sačekam da se ohladi i sklonim šerpu a na ploči velika rupa kao i na dnu
šerpe. Identične dve rupe gledaju u mene. Jedva zaspem to veče pa ujutru rano
zovem servis. Oni su postavljali ploču. Kažu doći će da pogledaju ali unapred
da znam da reklamacije na oštećenje ploče ne primaju. Onda zovem službu za
reklamacije u Beogradu i mladić neki mi kaže da sam stavila neadekvatnu šerpu
na ploču, a da mu ni na um nije palo da pita kakva je šerpa ili da šerpu vidi.
Kaže on meni ako je stara šerpa ona nije prilagođena novoj tehnologiji pa je
napravila štetu. Nigde u uputstvu ne piše da uz novu ploču treba kupiti i novo
posuđe. Da su tako napisali mislim da bi vrlo malo ko kupio ploču. Pitam ga gde
da se žalim kaže da ne zna. Eto usluge! Eto servisa!
Dođu zatim iz
servisa, kažu šerpa na valja. Stavila si šerpu sa duplim dnom a da nisi sipala
vodu u malenu pukotinu između dva dna. Ja mu kažem da je to čista glupost i da
se tu voda ne sipa. Kaže nije on odgovoran. Može da mi zameni staklo za deset
hiljada dinara. Pitam ga gde da se žalim, kaže ne zna.
Posle toga odem
na sajt Gorenja i shvatim da nemam kome da se žalim. Napišem žalbu na sve
adrese koje sam našla, a da su u vezi sa Gorenjem. Niko ne odgovara. Pet godina
garancije pretvorilo se u jedan dan. Mogli su da napišu i dvadeset godina garancije jer ona traje u
stvari samo dok se aparat ne pokvari. Najgore je što se na sajtu ne vide imena
odgovornih, kao na sajtovima velikih firmi u srećnijim zemljama nego što je
Slovenija. Nema imena rukovodilaca ni njihove email adrese. Nemaš kome da se
žališ i šta god se desi tvoja je krivica, nisi pazio, stavio si neprilagođenu
šerpu na šporet.
Najviše mi ovde
smetaju nedostatak usluge i poslovne etike. Napisao si da daješ garanciju pet
godina na proizvod da privučeš mušterije, nigde u uputstvu nisi naveo šta sve
sme a šta ne sme da se koristi na tom uređaju. Takođe nigde nije specificrano
šta podleže garanciji a šta ne. Jer ako ne daješ garanciju na ploču onda na šta
daješ? Na kabal i grejače? E to je eto Balkanska poslovnost i moral koji
vladaju ovde. Najmanje se poštuje najveće tržište za slovenačku robu. Imaju oni ispostave u većim gradovima Evrope
ali sumnjam nekako da tamo vlada grabac za njihovu robu. Ovde je mislim
najprodavanija marka, svi se mi kunemo u Gorenje koje pamtimo iz srećnih dana i
mnogi još imaju njihove frižidere iz ranih 70-ih koji još rade. Ja imam punu
kuću aparata ovog proizvođača. Iskreno sumnjam da bi neko Englezu mogao reći da
je na ploču stavio pogrešnu šerpu pa se zato istopila. Oni ipak imaju malo veću
potrošačku kulturu i znaju gde i kako da se žale. Ovde vlada parola “ko te šiša
kad si glup, nisi za bolje od šporeta Smederevca na drva zato i ne znaš kako da
koristiš proizvode slovenačke visoke tehnologije.”
Odlican tekst. Iz prilozenog se lepo vidi da nas proizvodjaci uvek gledaju samo kao ovce za sisanje, a kada se nesto pokvari svi se prave ludi, a glavni krivac za kvar smo uvek mi usled nestrucnog rukovanja. Taman posla da je nesto drugo u pitanju!
ОдговориИзбришиJa u kuci imam sve od Gorenja. Mislim da je tacno da smo im mi najisplativije trziste. Svim mojim aparatima vec je istekao rok trajanja i nisu se kvarili. Vrlo sam zadovoljan i opet bih Gorenje. Najbolji su a nisu skupi kao Bosch e sada ako je stvarno ovakva procedura onda sam malo zabrinut
ОдговориИзбришиАутор је уклонио коментар.
ОдговориИзбришиMeni su zamenili plocu koja je pukla. Isto je serpa bila u pitanju ali su uvazili reklamaciju. Mozda ce i vama. Gorenje je ipak jaka firma a i nasi su da ste uzeli neke druge marke tesko bi zamenili. Znam za slucaj Candy ploce koja se isto tako ostetila i prijateljica nije imala gde da se zali niti da reklamira. Zato ja kazem uvek "nisam toliko bogata da kupujem jeftino."
ОдговориИзбриши