уторак, 30. јун 2015.

Ubice moždanih ćelija-mediji


Prosečan čovek u budnom stanju veći deo svog vremena provodi pored televizora ili kompjutera gde mediji na njega mogu da vrše uticaj. Ponekada je taj uticaj smišljen i planski, kao u vremenima rata kada se smišljeno vrši propaganda. U tim vremenima vrlo je važno ne dopustiti čoveku da misli svojom glavom jer bi  mogao da se zapita: šta meni sve ovo treba, zbog kog cilja ja živim kao pas ili šta je meni važnije od mog konfora, života i porodice? Zašto nekoga da ubijem kad je hrišćanska ideologija protiv toga i sl. E zato mediji tada ne dozvoljavaju čoveku da zastane i počne da misli racionalno. Tada propaganda ima svoj cilj i svrhu. Ranije je bilo manje mogućnosti za medijsku propaganda ali je ona ipak intenzivno vršena preko “bukača” (ubačenih elemenata koji su sprovodili propagandu planski), javnih govorancija, patetičnih priča, širenja lažnih vesti u cilju stvaranja panike…. Kasnije se javljaju novine, pa onda svi ostali mediji koji lako dolaze do čoveka i oblikuju njegovu psihu.

 
Kakvu sliku kreiraju naši mediji?  Ni u jednim dnevnim novinama ne može se pročitati o finansijama. Nigde ne piše šta čovek da radi u Srbiji da bi profitirao. Nema informacija o tome koje su naše mogućnosti, kakva je strategija vlade, koji su strateški proizvodi i strateška zanimanja, koja su zanimanja potrebna na tržištu, gde da se prijavimo da bi eventualno radili na globalnomm nivou, nema velikih ideja pametnih ljudi za poslove, nema malih poslovnih ideja, nema obaveštenja koliko vlada daje novca za pokretanje sopstvenog posla, koliki su mesečni troškovi za samodoprinose, poreze, zdravstveno i socijalno, nema izveštaja sa berze, svetske i domaće, ali ima beskonačnih rasprava o tome koliko je ljudi pobijeno u Jasenovcu i Srebrenici, obaveštenja kako nas mrze svi u okruženju, kako svet radi protiv nas koji smo najbolji i najmoćniji narod na svetu, kako su našu decu pekli na ražnju i bacali lavovima (ko hoće da veruje), kako su dzihadisti došli u Srbiju “na mala vrata” i kako se samo čeka gde će da udare, kako je ruski avion naterao američki razarač u bekstvo, ko je šta rekao u Parovima ili na Farmi i sl.  Eto to mi čitamo u novinama svakodnevno pa nije ni čudo onda da nemamo volje za životom, nema u nama nade niti elana za bilo kakav posao.
 
Poruka koju šalju mediji je da nema nade, da se ništa ne može raditi kako bi se profitiralo, da se samo krađom i političkim malverzacijama može doći do novca, da nas svi u okruženju mrze, da je ceo svet protiv nas, da mi nikada i nizašta nismo krivi. Naši su postupci prema svima drugima uvek na mestu, heroji su samo sportisti.  Oni su jedini u zemlji zaradili novac na pošten način i pokazali tom svetu koji nas mrzi ko smo i šta smo mi. Namerno ili nenamerno stvara se jedan vakum opšteg beznađa i melanholije koji usisava svakoga pa i najmlađe ljude pune snage i elana koji bi, ako ništa drugo, trebali da sanjaju da je život lep i pun mogućnosti. Ovde ne govorim o tome da smo danas čuli neku vest koja nas je potresla ili zabrinula pa sutra krećemo dalje, ovde govorim o svakodnevnim vestima koje nas bacaju u očaj i koje se serviraju decenijama. Jedne iste vesti, neprekidno, decenijama. Generacije su bombardovane ovakvim načinom razmišljanja i generacije ne vide izlaz, svetlost, radost, nemaju poleta i želje za životom.
Informisanje ima i svojih korisnih strana. Dok je televizija dirigovana, nečija, agresivna, oblikovana od strane vlasti ili moćne elite, Internet je narodski i svačiji. Postoje tamo različita mišljenja, obaveštenja o svemu što treba pa i o poslovanju. Ne mislim ovde na naivne blogove studenata koji preporučuju da se bloguje ili prave suveniri da bi se zaradio novac (suveniri u Srbiji gde godišnje svrati 100 000 turista ne bi bio posao snova), već o ozbiljnim, poslovnim predlozima i stranicama gde se daju i informacije i sajtovi za zapošljavanje, male biznis ideje i sl. Radije mislimo o tome šta ćemo sada raditi I kako ćemo živeti u datom prostoru i vremenu. Svakodnevica nisu mediji. Oni na nas ne mogu imati uticaja  ako im to ne dozvolimo. Svakodnevica smo mi sami, naša uverenja, naša razmišljanja i ono što izaberemo da radimo toga dana. Na kraju se ipak sve svodi na izbor a od njega zavisi i sudbina.

Нема коментара:

Постави коментар