четвртак, 11. јун 2015.

Priča o zloj šerpi i dobrom šporetu ili kako se kalio čelik


Garancija pet godina, kako to lepo zvuči!! Sve što vam se pokvari popravlja ovlašćeni servis bez para. Skoro neodoljiva ponuda da nema stvarnosti koja se skoro uvek razlikuje od idealnog sveta snova.

Kupila sam pre nekoliko dana  ugradnu stakleno-keramičku ploču “Gorenje”. Lepo se uklopila u novu kuhinju, sve izgleda savršeno. Danima čekam da izađe majstor iz kuće i prestane da mi pravi kuhinju na licu mesta i od kuće stolarsku radionicu. Konačno došao i taj dan, majstor skoro završio, ostale još neke sitnice ali za to će sledeće nedelje da svrati. Posle dve nedelje testerisanja i bušenja srećni smo da mu samo vidimo leđa i ne pitamo kad će doći i da li će da završi što je počeo. Otišao dakle on, došlo vreme da se uključi nova ploča za kuvanje. Ja nasla jagode da pravim pekmez, operam, stavim u emajliranu šerpu, šerpu na novu ploču i uključim na trojku. Vidim nikako da provri, uhvatim se za šerpu i primetime da se zalepila za ploču. Odmah isključim struju, sačekam da se ohladi i sklonim šerpu a na ploči velika rupa kao i na dnu šerpe. Identične dve rupe gledaju u mene. Jedva zaspem to veče pa ujutru rano zovem servis. Oni su postavljali ploču. Kažu doći će da pogledaju ali unapred da znam da reklamacije na oštećenje ploče ne primaju. Onda zovem službu za reklamacije u Beogradu i mladić neki mi kaže da sam stavila neadekvatnu šerpu na ploču, a da mu ni na um nije palo da pita kakva je šerpa ili da šerpu vidi. Kaže on meni ako je stara šerpa ona nije prilagođena novoj tehnologiji pa je napravila štetu. Nigde u uputstvu ne piše da uz novu ploču treba kupiti i novo posuđe. Da su tako napisali mislim da bi vrlo malo ko kupio ploču. Pitam ga gde da se žalim kaže da ne zna. Eto usluge! Eto servisa!
Dođu zatim iz servisa, kažu šerpa na valja. Stavila si šerpu sa duplim dnom a da nisi sipala vodu u malenu pukotinu između dva dna. Ja mu kažem da je to čista glupost i da se tu voda ne sipa. Kaže nije on odgovoran. Može da mi zameni staklo za deset hiljada dinara. Pitam ga gde da se žalim, kaže ne zna.



Posle toga odem na sajt Gorenja i shvatim da nemam kome da se žalim. Napišem žalbu na sve adrese koje sam našla, a da su u vezi sa Gorenjem. Niko ne odgovara. Pet godina garancije pretvorilo se u jedan dan. Mogli su da napišu i  dvadeset godina garancije jer ona traje u stvari samo dok se aparat ne pokvari. Najgore je što se na sajtu ne vide imena odgovornih, kao na sajtovima velikih firmi u srećnijim zemljama nego što je Slovenija. Nema imena rukovodilaca ni njihove email adrese. Nemaš kome da se žališ i šta god se desi tvoja je krivica, nisi pazio, stavio si neprilagođenu šerpu na šporet.
Najviše mi ovde smetaju nedostatak usluge i poslovne etike. Napisao si da daješ garanciju pet godina na proizvod da privučeš mušterije, nigde u uputstvu nisi naveo šta sve sme a šta ne sme da se koristi na tom uređaju. Takođe nigde nije specificrano šta podleže garanciji a šta ne. Jer ako ne daješ garanciju na ploču onda na šta daješ? Na kabal i grejače? E to je eto Balkanska poslovnost i moral koji vladaju ovde. Najmanje se poštuje najveće tržište za slovenačku robu.  Imaju oni ispostave u većim gradovima Evrope ali sumnjam nekako da tamo vlada grabac za njihovu robu. Ovde je mislim najprodavanija marka, svi se mi kunemo u Gorenje koje pamtimo iz srećnih dana i mnogi još imaju njihove frižidere iz ranih 70-ih koji još rade. Ja imam punu kuću aparata ovog proizvođača. Iskreno sumnjam da bi neko Englezu mogao reći da je na ploču stavio pogrešnu šerpu pa se zato istopila. Oni ipak imaju malo veću potrošačku kulturu i znaju gde i kako da se žale. Ovde vlada parola “ko te šiša kad si glup, nisi za bolje od šporeta Smederevca na drva zato i ne znaš kako da koristiš proizvode slovenačke visoke tehnologije.”

4 коментара:

  1. Анониман11. јун 2015. 23:46

    Odlican tekst. Iz prilozenog se lepo vidi da nas proizvodjaci uvek gledaju samo kao ovce za sisanje, a kada se nesto pokvari svi se prave ludi, a glavni krivac za kvar smo uvek mi usled nestrucnog rukovanja. Taman posla da je nesto drugo u pitanju!

    ОдговориИзбриши
  2. Анониман12. јун 2015. 00:24

    Ja u kuci imam sve od Gorenja. Mislim da je tacno da smo im mi najisplativije trziste. Svim mojim aparatima vec je istekao rok trajanja i nisu se kvarili. Vrlo sam zadovoljan i opet bih Gorenje. Najbolji su a nisu skupi kao Bosch e sada ako je stvarno ovakva procedura onda sam malo zabrinut

    ОдговориИзбриши
  3. Анониман12. јун 2015. 00:46

    Meni su zamenili plocu koja je pukla. Isto je serpa bila u pitanju ali su uvazili reklamaciju. Mozda ce i vama. Gorenje je ipak jaka firma a i nasi su da ste uzeli neke druge marke tesko bi zamenili. Znam za slucaj Candy ploce koja se isto tako ostetila i prijateljica nije imala gde da se zali niti da reklamira. Zato ja kazem uvek "nisam toliko bogata da kupujem jeftino."

    ОдговориИзбриши