субота, 17. октобар 2015.

Mesto gde čovek citira samog sebe


U džungli različitih društvenih mreža dizajniranih da se ljudi sveta upoznaju, druže, razmenjuju iskustva i saznaju jedni za druge, značajno mesto ima twitter. Kažu oni koji ga promovišu “twiter je moćno oruđe za promovisanje posla, samo treba znati kako ga koristiti.” Kao i kod  ostalih popularnih društvenih mreža pristup je besplatan i ne zahteva nikakve lične podatke, dokumente ili bilo šta. Možete pisati šta vam padne na um, nazvati se kako želite i time sasvim udovoljiti svojoj sujeti ili čak i nižim ljudskim porivima.

Ovo je mreža malo drugačija od ostalih. Kreirana da bude neka vrsta bloga ili Internet sms-a, gde čovek može da piše poruke ne duže od 140 karaktera. Mreža je kreirana 2006-te godine od nekoliko autora. Od tada do danas rasla je popularnost twittera i ove godine, po statistikama, ima 500 miliona korisnika od kojih su 302 miliona aktivni.

Kako funkcioniše twitter? Imate prava da napišete poruku od 140 karaktera. Na primer “Kakvih ovde ima žena od muškaraca”, “Voleće me jedan dan. Znam.”, “Jeftin sam. Kupiš me kulturom, poštovanjem i tvoj sam.” “Bićeš moj.” “Lepota kiše je što ne znam da li sam ugazila u blato ili govno.” “Baci se u vodu.” “Ne kecaj se samnom.” I tako dalje i tome slično.

 
Čovek se na twitteru bori da stekne što više pratilaca, jer što više pratilaca to više šanse da veliki broj ljudi primi ovu kratku poruku, ovaj biser čiste mudrosti. Svaki twitteraš želi da njegova poruka stigne do što više ljudi zato je retvit (deljenje poruke svojim pratocima) mnogo značajniji od twita. Svako želi da ima što više deljenja jer se tako njegova reč širi mrežom i njegova popularnost raste. Što veći broj pratilaca to više šanse da veliki broj njih retweet-uje ono što ste napisali. Ima ljudi uticajnih na twiteru  sa po nekoliko miliona pratilaca, u Srbiji nema toliko popularnih jer, kao što znamo, naše je govorno podrčje znatno manje od engleskog, ali ima ljudi sa po nekoliko desetina hiljada pratilaca. Ima naravno i javnih ličnosti, političara, ljudi sa svrhom da nekoga ili nešto ocrne ili promovišu i sl. Ima ljudi sa različitim motivima kao i svuda.
Kako se stiče pratilac na twitteru i kako da postanete popularni? Koliko sam ja uspela da primetim kao u životu i ovde uspevaju najviše pokvareni ljudi, a oni koji nisu bili pokvareni dok se nisu ovde prikačili, pokvariće se sigurno. To je jedini način da se postane popularan. Neko pravilo je da kada neko počne tebe da prati ti to njemu uzvratiš. E sada najpopularniji zaprate nekoga pa ga prate dan-dva i onda ga otkače, a onaj njih i dalje prati. Tako imamo situaciju da ljude pod imenima “Tekstilna radnica”, “Rasprevana šišarka” itd. prate desetine hiljada ljudi dok oni prate samo stotinak ili dvesta. Ima i onih koji strogo vode računa o brojevima. Na primer, nju prati 13100 a ona samo 131. Počne da prati ljude sa malim brojem pratilaca, koji su mahom novi ili neaktivni i koje uopšte nije briga za twitter i koga će pratiti i da li njih neko prati, oni nju zaprate, a ona ih odmah otkači da ne kvari sebi broj.
 
Stvaraju se taktike laskanja sebi, egoizma, prepisivanja od menje popularnih, pripisivanja tuđih misli sebi, plagijatiranja, ponavljanja jedne misli na razne načine, nekoliko puta, privlačenja pratilaca zahvaljivanjem, laskanjem i slično.
Koliko pametnih misli čovek može da iznese dnevno? Za većinu ljudi  za ceo život jedna je mnogo, a i najpametniji ne mogu svakodnevno ni jednu jedinu. Kada neko postane popularan na twitteru svaka njegova misao postaje zlatna. Trideset misli dnevno, trideset bisera mudrosti.
Evo na primer twit “Ko je dopustio ružnim osobama  da budu ovoliko odvažne i hrabre, pitam vas?”, pisac Raspevana Šišarka, sa 129 000 pratilaca, dok ona prati samo 357. Ko je ova osoba? Niko pojma nema. Šta ona tako pametno piše? Sve što napiše je gluplje jedno od drugoga, ali ovde vlada pravilo što besmislenije to popularnije.
“Ako ti kažem da nisam za druženje, znači osećam da ćeš me nervirati, znači napušiću te kurcem pa će ti biti žao, znači ne insistiraj…” Ova izvanredna misao deljena je 11 puta i fejvovana od 65 osoba.
Da li ovi ljudi zarađuju nešto novca svojiom popularnošću? Ne, koliko ja znam. Mogli bi možda, da se bave nekim poslom, ali najpopularnijima i najpraćenijim je posao upravo svakodnevno pisanje poruka na twitteru. Tu misli lete kao kletve u popularnom romanu Harry Potter, svako prepisuje od drugoga. Kad popularan napiše “dobro jutro” to se retvituje  po 300-400 puta. Joj vidi kako se dobro setio!!!
Najbolje je i meni najsmešnije to što je na srpskom twitteru popularno stavljati svoje misli u citate. Ne umem da vam odgovorim kako je došlo do ove pojave da čovek samog sebe citira, ali mislim da je i to nastalo od egoizma koji razvija ova mreža. Neki ljudi bez imena i života, koji mogu biti klinci kojima roditelji još brišu sline, retardirane osobe ili čak kažnjenici u zatvoru i skrivene serijske ubice ili sektaši, pišu svakodnevno budalaštine i desetine hiljada ljudi to čita, lajkuje (ili kako se na twitteru kaže fejvuje) i deli.
 Popularni tviteraš o sebi misli samo najbolje. Ko ne bi kad toliki ljudi obožavaju sve što on kaže, kad ga prate mnogi dok on ne prati nikoga. Tako mali čovek postaje zvezda, ima status koji uživaju holivudski glumci, da ga obožavaju mnogi, a on nikoga. Sa zanemarljivom razlikom što popularnost holivudskog glumca dolazi uz novac i stil života na visokoj nozi uz minimalni rad, a popularnost tviteraša dolazi uz negiranje života, osnovnih ljudskih potreba, u nekoj rupi, uz kompjuter sa koga dolazi jedino svetlo koje obasjava potpuni mrak.
 

Нема коментара:

Постави коментар